۞ سعدی:
چو بینی یتیمی سر افکنده پیش / مده بوسه بر روی فرزند خویش

  • ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۸:۱۲
  • ارسال توسط :
156456014 copy - بازگشت آگهی‌های دولتی به ‌روزنامه‌ها
بازگشت آگهی‌های دولتی به ‌روزنامه‌ها
قابل توجه مدیران دولتی استان زنجان؛

بازگشت آگهی‌های دولتی به ‌روزنامه‌ها

رضا سواری – مدیرمسئول؛ خبر بسیار کوتاه و کامل و روشن بود. دولت در بهمن سال ۹۹ مصوبه‌ای داشت مبنی‌بر اینکه «تمامی مراحل برگزاری معاملات دستگاه‌های اجرائی به‌صورت الکترونیکی ازطریق سامانۀ ستاد معتبر و مکفی باشد و از انجام ‌آن به‌صورت کاغذی خودداری شود.» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درپی اعتراض شدید نشریات کاغذی و […]

رضا سواری – مدیرمسئول؛ خبر بسیار کوتاه و کامل و روشن بود. دولت در بهمن سال ۹۹ مصوبه‌ای داشت مبنی‌بر اینکه «تمامی مراحل برگزاری معاملات دستگاه‌های اجرائی به‌صورت الکترونیکی ازطریق سامانۀ ستاد معتبر و مکفی باشد و از انجام ‌آن به‌صورت کاغذی خودداری شود.»

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درپی اعتراض شدید نشریات کاغذی و تشکل‌های مطبوعاتی طی نامه‌ای به معاون اول رئیس‌جمهور، به مصوبۀ مذکور واکنش نشان داده و درخواست اصلاح یا لغو این مصوبه را داشت و اعلام کرد که حذف الزام انتشار آگهی دولتی در نشریات کاغذی، زنگ خطر نهایی برای مطبوعات است و باید هر چه سریع‌تر این موضوع حل و فصل شود.

چند روز بعد، دولت این مصوبه را لغو و بخشی از آن را اصلاح و مجدداً آگهی‌های دولتی به روزنامه‌ها بازگشت. روی سخن بنده با نوشتن این یادداشت، از آن نظر است که:

اول، علی‌رغم گذشت حدوداً چهار ماه از بازگشت دوبارۀ آگهی‌های دولتی به نشریات کاغذی کشور، برخی از دستگاه‌های دولتی و نهادهای عمومی استان هنوز آگهی‌های خود را در سامانۀ ستاد بارگذاری کرده و از تحویل آن به اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای چاپ در نشریات استان پرهیز می‌کنند.

دوم، به‌نظر می‌رسد شورای اطلاع‌رسانی استان، بازگشت آگهی‌های دولتی به نشریات کاغذی را آن‌گونه که باید به مدیران دستگاه‌های دولتی استان تأکید نکرده‌است و اهمیت آن را برای اجرا گوش‌زد نکرده که برخی مدیران هنوز کمافی سابق آگهی‌های دستگاه تحت مدیریت خود را ازطریق سامانۀ ستاد، منتشر می‌کنند.

سوم، ذی‌حسابان برخی از دستگاه‌های دولتی به موضوع مهم انتشار آگهی در نشریات کاغذی، خصوصاً در نشریات کاغذی کثیرالانتشار محلی که به‌عنوان یکی از مستندات قانونی در معاملات دولتی محسوب می‌شود کامل توجه نمی‌کنند.

استناد مطالب فوق تعداد آگهی‌های سامانۀ ستاد دستگاه‌های دولتی استان در چند ماه اخیر نسبت‌به آگهی‌های چاپ شده در نشریات استان است که کارشناسان اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان می‌توانند همه‌ماهه مطابقت دهند و از دستگاه دولتی بی‌توجه به مصوبۀ دولت درخصوص بازگشت آگهی‌ها به نشریات کاغذی را سؤال کنند.

از ریاست محترم شورای اطلاع‌رسانی استان عنایت جدی و مؤثر به این مهم را تقاضا دارم.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود.

سوال امنیتی ضد ربات *